ZWIĘKSZONA MOTYWACJA

Zwiększona i bardziej wartościowa motywacja, lepsze osiągnięcia wyższy poziom ogólnego funkcjonowania dostarczają argumentów na rzecz postulatu aktywizowania uczniów.Nauczanie aktywizujące opiera się na założeniu, że aktywnością ucznia można i należy sterować. Oddziaływania dydaktyczne polegają na wzbudzaniu zainteresowań przedmiotem nauczania i inicjowaniu działań prowadzących do ich zaspokojenia. Do wywołania stosow­nych zainteresowań przywiązuje się dużą wagę, zapewniają one bowiem najbardziej korzystną motywację w przebiegu uczenia się. Stąd wywołanie zainteresowań — jeśli uczeń nie ujawnia ich spon­tanicznie — traktuje się jako pierwsze (niezwykle ważne) ogniwo w nauczaniu.

Witaj na moim blogu! Poświęconym tematyce hobby! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych sposobów na spędzanie czasu wolnego! Zapraszam do czytania!