Zakupy a chwyty marketingowe

Współcześnie właściciele wszelakich sklepów starają się przyciągnąć klienta okazją. Często idąc centrum miasta czy po galerii handlowej widzimy wywieszki oferujące sporą zniżkę procentową, przez co uważamy, że jest to niebywała okazja kupienia czegoś okazałego, za bardzo przystępną cenę. Wszystko to związane jest z chwytem marketingowym, bardzo popularnym na polskim rynku. Zakupy, na które uwielbiają chodzić Polacy mają sprawiać przyjemność emocjonalną, ale też przyjemność cenową. Niekiedy wszystkie obniżki wystawione na afiszach sklepu nie są prawdziwe. Zachęcenie klienta do zrobienia zakupów w danym sklepie często jest nie lada wyzwaniem. Z tego powodu proponowana obniżka cen jest jednym ze sposobów zwrócenia uwagi klienta. Niestety takie obniżanie cen ma się nijak z rzeczywistym upustem cenowym. Jest to jedynie chwyt marketingowy, który zwabia klientów do danego sklepu. Tym samym należy zwracać uwagę na możliwość wyzysku przez właściciela sklepu, który nie zawsze jest lojalny wobec klienta.