NAGRODY I KARY W ODDZIAŁYWANIACH PEDAGOGICZNYCH

Nieobojętne jest również to, czy jednostka akceptuje wzmocnienia, z jakimi się spotyka, czy uważa je za właściwe, czy nie ma wątpliwości co do zasad ich stosowania. Zależności jest wiele, przy czym o rzeczywistym znaczeniu takiego czy innego wzmocnienia decydują różne czynniki. W związku z tym jest uzasadnione pytanie o praktyczne wskazania.W związku z faktem, że wzmocnienia pozytywne odgrywają pod­stawową rolę w uczeniu się, a wzmocnienia negatywne także nie są bez znaczenia (najlepsze rezultaty uzyskuje się w przypadku stosowania obydwu rodzajów wzmocnień), pozostaje pytanie, jak łączyć jedne z drugimi w wychowaniu i nauczaniu.Mając na uwadze prawo efektu, stwierdźmy przede wszystkim, że tylko wzmocnienia pozytywne mogą służyć jako środki bezpośrednio utrwalające pożądane zachowania.

Witaj na moim blogu! Poświęconym tematyce hobby! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych sposobów na spędzanie czasu wolnego! Zapraszam do czytania!