DODATKOWE UTRUDNIENIE

Dodatkowym utrudnieniem jest odpowiedzialność, jaką człowiek dorosły ponosi za dzieci i młodzież .Nie wchodzi w grę obojętność ani zasada nieingerowania . A więc z jednej strony zaangażowanie w kontaktach międzyludzkich i chęć własnego oddziaływania, z drugiej — ochrona autonomii drugiego człowieka, dostrzeganie w nim równoprawnego (choć często słabszego) partnera. Jest to wymaganie bardzo trudne. Czy w ogóle możliwe do zrealizowania? Jak w sytuacji własnej przewagi godzić oddziaływanie pedagogiczne z pełnym respektowaniem podmiotowości partnera?Sprecyzujmy bliżej zainteresowanie drugim człowiekiem ujawniane przez pedagoga. Powiedzieliśmy już, że nie jest to zainteresowanie czysto poznawcze, wiąże się bowiem z tendencją do oddziaływania.

Witaj na moim blogu! Poświęconym tematyce hobby! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych sposobów na spędzanie czasu wolnego! Zapraszam do czytania!